Kisah Misetri - Jongkong Emas

   Image result for hantu Jongkong EMAS

Jongkong EMAS Mengalahkan JIN SAKA

Dunia Seram - Cerita ini tidak berkenaan dengan yg dah mati dan tidak di taja oleh mana2 syarikat Emas..Mentang2 dah jadi Master Gold Dealer ..cerita pun bab OMEH jo..Logam Kuning..Besi Kuning ..DEN citer di tajuk lain..ialah Bulan Muharam yakni Tahun Hijrah baru..Bank2 Bunian dah penuh balik budget mereka..kan kan kan..

Sebelum tu DEN nak ucapkan Selamat berjaya kepada Mahaguru EMAS Syukor Hashim dan Pokli. DEN ado terserempak dengan dorang maso DEN merompak omeh kat Public Gold. Teruskan usaha murni anda.

Walaupun ceritera ini hanya temberang DEN, semuga ada manafaatnya..

Suatu malam seperti biasa..DEN didatangi satu keluarga yang dah merata berubat nak buang SAKA tapi mai balik..dan SAKA ni pulak jenis suka mengulang ulang atau bahasa kasarnya memperolok-olokkan ayat2 Al Quran yg di baca. Memang DEN tak gemar le. Masa mereka bercerita dalam kepala otak DEN nak kasi JIN ni suatu penderaan yang boleh kasi Trauma sama itu JIN. DEN perati dalam cermin..JIN ni kafir. DEN diam2 pasang Pagar guna zikir nafas di tahap NUPUS. dan DEN putarkan melawan Jam samo cam orang buek tawaf di Kaabah. Bila dah laju cam Saiklun..DEN masukan sekali JIN tu. Tak cukup tapak tanah dia berdiri. Ingat Handal Benar..Dia asalnya duk bersila tunggu DEN nak Ruqyah ke hapa. Sorry beb..berlaku perlawana batin walau zahir masih berbicara memecah keheningan malam di KOTA KEMUNING..

Dalam keadaan dia duk mencari tapak dalam lingkungan Saiklun tersebut tiba2 je...CIS ko memang berlagak .JIN SAKA menempik. Takdo orang dapat keluarkan aku yang sudah berpuloh tahun menjaga anak cucu. DEN jawab seperti biasa..." Namo DEN kan Tok BELAGAK..so apa adahal ".Terdiam beruk JIN tu. " Suatu jawapan yang mendapat markah penuh dalam skema peperiksaan Bahasa Malaysia tahap SPM.

Apo kecoh kecoh mende ni kan muleh setel "..DEN mula mengumpan walaupun tangan dia sudah melakukan ritual untuk menjurus DEN. DEN tengok dia nak main jurus..DEN terus tunjukkan jari DEN tepat ke Jantung dia. Terkentut dia kena. Macam nak mampus..itu pun DEN kasi pada laluan Nafas jo..bukan pada Tanapas atau Ampas atau Nupus. DEN cakap " Apa barang lu nak main jurus dengan Gua ". DEN tak kas habis..sebab he.he..banyak barang Mamat ni ada..mana le tau ada rezeki.

Relax brother...Kita muleh bincang..DEN mula nak racun SAKA dia jo. Orang hantar Mak Ayah kek umah orang tua pun kena bayar gak bulanan, inikan ko yang dah tuo bangat ( Korang pun elok gak buek camni..bilo ayah dan Omak dah tua campak jo kek pusat jagaan ..bayar jo sebulan ikut budget le.). Jin SAKA diam jo..DEN mulo nak jadi macam British buek tawar menawar..
Ko kasi DEN Omeh 2-3 ketul berat dalam 6.5kg seketul dah le..DEN janji Dorang kan bela ko. Jeng2..DEN sebagai MASTER GOLD DEALER mula menggunakan kemahiran DEN.

Aku ada 7 tempayan emas dan harta karun...Tibo2 jo SAKA tu bersuara..( dah kena racun DEN ). Lamo dah Aku nak kasi kat dia..tapi dia tak nak..Kepalo Hotak kau..DEN sergah SAKA tu..Mano ado Manusia yang tak nak ..Ko kasi kat DEN. Tawar menawar perjanjian Pangkor pun bermula...Sang SAKA pun mula menghulurkan telapak kirinya didepan DEN..ni ha ada emas jongkong seketul diatas tangan dia...berkilau mata DEN tengok...( emas beb..bosar dari 100gm bar bullion yang DEN ado ) maybe jongkong 6 kg. Cis buek apo kalau tak zahir..sergah DEN..Zahirkanlah kalau mampu...( DEN dah siap ayat pemotong kalau dia zahirkan emas jongkong tu..biar dia tak muleh amik balik bila dah zahir ) ( Jin2 ni memang palat..depa memang suka kasi tunjuk sekejap secara zahir lepas tu kasi tarik balik kealam mereka ) tibo2 je ada emas jon..Jin Saka diam aje..

DEN cakap..cepatle zahirkan...kalau setakat alam ghaib..DEN pun muleh cari lagi banyak..
Saka diam jo...DEN biarkan suasana hening seketika..biar Saka tu decide..He..he..Zahir je DEN potong le..Kayo beb... 


Credit:Sumber