Kisah Hantu - Tiga Kisah Misteri


Dunia Seram - Sedapnya kalau dapat tido hujan-hujan macam ni kan..aku pun mengantuk je ni..perot pulak lapar..aishkkk..hari ni aku nak cite pasal pengalaman adik aku.kisah ni dia dengar dari rakan-rakan die.. Adik aku ni penakot tau tak, kalau malam-malam dia takkan berani nak pegi dapur sorang-sorang, penakut kan??kat sini ada 3 kisah yang ingin aku kongsikan bersama korang di blog seram aku ni..KISAH 1#
Kawan adik aku yang cite ni, aku gelar kan die Maya k. Maya ni dah berumahtangga dan warak orangnya..satu hari tu masa bulan puasa die terdengar azan berkumandang.. Sangkaannya mungkin die dah terlepas waktu sahur. So dia kejutkan lah suaminya yang sedang nyenyak tido tu. Suami maya ni pun kelam kabut pegi ke surau berdekatan rumahnya tu. Maya ni pun nak amik wudhu tetapi.... Bila die memandang ke arah jam di dinding rumahnya, baru pukul 3.30pagi!!! Hah??? Mana ada azan pepagi buta macam ni kan??!! Yamg suaminya pula syok punya masuk surau, tengok-tengok surau sunyi je..dia pun kehairanan..kat surau tu ade sorang musafir yg berbaring di dalam surau tu. Suami maya ni dok tegur la. Pastu pak cik yg berumur lingkungan 60an tu mendakwa tiada azan dilaungkan sebab masih awal lagi waktu subuh..paginya Maya pun tanya lah jirannya, jiran dia cakap mana ada azan pagi tadi.. Bulan ramadhan tu beb!!!

KISAH 2#
Yang ni kawan adik aku, Nana punya pengalaman pulak..suami nana ni selalu outstation jauh-jauh dan kekadang memakan masa berbulan-bulan kalau outstation..kebiasaannya dia memang tgl sorang je kalau laki die takda di rumah..satu hari tu seperti yang dijanjikan die menunggu kepulangan suami tercinta dia tu. Mengikot kata suaminya, beliau akan pulang hari ni..Ting Tong..bunyi bell kedengaran.dia pun bukak lah pintu dan menyapa suaminya. Rindu lah kot. Seperti biasa lah dia akan melayan suaminya,menjalankan tanggungjawap seorang isteri kepada suaminya. Tetapi yang pelik suami Nana ni dok diam je. Tak bercakap walaupun sepatah kata.muka pun pucat je. Nana tak nak menegur sikap suaminya itu takot mana tau suaminya itu keletihan akibat perjalanan yang jauh sehingga la keesokkan paginya nana menyediakan sarapan untuk suaminya tu..tuk tuk tuk..nana mendengar ketukkan dipintunya. "Sapa lah yang datang pepagi ni"..dia pun bukak lah pintu dan alangkah terkejutnya dia apabila suaminya tercegat didepan pintu dengan membawa bagasinya!!! " Eh, abang pegi mana bawa bagasi ni?" Tanya nana hairan. " Abang baru balik lah ni, letih", jawap suaminya. " Aiiii bukan abg dah balik ke smalam?"Tanya Nana lagi. " Awak jangan nak mengarut". Sepantas kilat nana berlari masuk ke bilik dan melihat dimana bagasi suaminya yang semalam suaminya bawak. TAK ADA!!! Die mencari-cari ole-ole yang suami die berikan padanya semalam juga tidak ada!!! Siapa yang die nampak semalam??? Sebab die yakin tu adalah suaminya..


KISAH 3#
Kisah terakhir ni diceritakan oleh seorang kawan adik aku yang bernama Fiza. Fiza ni mempunyai seorang anak lelaki berusia lingkungan 5 tahun. Pada hari kejadiaan tu suami fiza ni keluar lah bersama anak lelakinya tu dengan menaiki kereta untuk pergi ke masjid dan melakukan ibadat. Masa tu fiza tak boleh solat dan sedang menonton tV di ruang tamu..belum sampai 5minit suaminya itu keluar dia mendengar pintu dibuka, die melihat suaminya menjengah beliau tanpa berkata apa-apa..tak berkedip pun mata suami fiza tu. Fiza lantas bertanya, " abang tertinggal songkok ke?" Tetepi suaminya hanya memandang fiza sahaja. Fiza pelik kenapa suaminya tak berkata sepatah pun. Kemudian suaminya berganjak dari pintu tu dan menutup pintu. Fiza terus berlari untuk melihat suaminya itu. Pehhhh die tengok kat tingkap kereta dan suaminya tiada di situ!!! Siape yang die lihat tadi??? Bila suami dia pulang ke rumah cepat-cepat die bertanya suaminya tentang kejadian itu dan suaminya menafikan sekeras-kerasnya yang die ada patah balik ke rumah..kejadiaan itu membuatkan fiza berasa takut jika tinggal bersendirian di rumahnya itu..

Ni je kisah yang aku dapat kongsikan dengan korang pada pagi ni..ni pun aku tak letak nama yang sebenar tau sebab mereka tak izinkan..diharap korang dapat iktibar dari kisah-kisah yang aku paparkan di sini..